Moda Plus Size de-a lungul anilor

Moda Plus Size de-a lungul anilor

In anii 1800, forma corpului ideal era una voluptoasa. Potrivit Dr. Lauren Downing Peters , profesor asistent de studii de moda la Columbia College Chicago, lucrurile s-au schimbat in anii 1900. Pe masura ce tehnologia a devenit mai avansata si imbracamintea nu a mai fost facuta la comanda, fabricarea in masa a insemnat ca mai putine variatii ale tipului de corp ar putea gasi hainele dorite. Initial, asa-numitele articole de imbracaminte au fost separate de restul dimensiunilor pentru a aborda provocarile unice ale comunitatii noastre atunci cand fac cumparaturi, de la magazinele care nu vand dimensiuni mai mari pana la vanzatorii care furnizeaza servicii teribile pentru clienti.

Ce este moda Plus-Size?

Nu exista o definitie universala a modului plus-size si este un termen care cauzeaza adesea confuzie. De exemplu, Dictionarul Oxford defineste marimea plus ca imbracaminte pentru femei „cu o dimensiune mai mare decat gama normala”. Dupa cum veti vedea mai jos, insa, femeile „normale” (majoritatea femeilor) poarta haine considerate de industria modei ca fiind plus-size. Prin urmare, acestea nu sunt neaparat mai mari decat „intervalul normal”. Aceasta, desigur, pune intrebari: ce este normal si cine decide cum arata normal?

O definitie mai buna este ca moda de marime plus este imbracaminte pentru femei care sunt mai mari decat femeile pe care se concentreaza de obicei industria traditionala a modei.

In 1904, a venit pe scena primul retailer exclusiv de marimi plus . Lena Bryant (aka Lane Bryant), cunoscuta deja pentru abilitatile sale de a schimba piesele produse in masa si de a crea lenjerie personalizata, a deschis un magazin in New York. Un prim client a cerut o rochie de maternitate, care era considerata tabu la vremea respectiva. Stilul a fost primul de acest gen.

Moda Inainte de Plus-Size

Intotdeauna a existat moda, insa industria modei moderne isi urmareste radacinile pana la sfarsitul anilor 1800 si inceputul anilor 1900. Aceasta a fost o perioada in care metodele de productie deveneau mai modernizate si simplificate si exista o standardizare a marimilor. Aceasta standardizare a fost creata de producatori, dar este posibil sa se sustina ca acest lucru a afectat apoi perceptia societatii despre femei.

In general, exista o tendinta de crestere a femeilor in ceea ce priveste greutatea, inaltimea si marimea rochiei. Acestea fiind spuse, deoarece inca inainte de primele zile in care marimile au fost standardizate pentru prima data, a existat intotdeauna diversitate in ceea ce priveste marimea femeilor. Acest lucru este cel mai evident atunci cand analizam diferite grupuri culturale. In ciuda acestui fapt, imbracamintea cu dimensiuni in plus a fost o gandire ulterioara si nu a fost o optiune pentru multi designeri si producatori.

Plus Size Fashion s-a nascut

Lena Bryant a fost o persoana care a atras tendinta in primele zile ale industriei emergente a modei. De fapt, Bryant este femeia de afaceri si designer creditata cu initierea industriei modei plus-size. Ea si-a deschis primul magazin in 1904. Era un magazin mic, dar era pe Fifth Avenue din New York, una dintre cele mai cunoscute strazi comerciale din lume. Cel mai vandut magazin al magazinelor in acele zile de inceput a fost o rochie de maternitate.

Cu toate acestea, in anii 1920, Bryant a constatat un decalaj pe piata - haine de buna calitate si la moda pentru femei „cu o figura tare”. Ea si-a dat seama ca marii producatori ignorau pur si simplu piata cu cifre complete. Bryant si-a propus sa masoare 4.500 de clienti proprii inainte de a proiecta o gama de imbracaminte cu dimensiuni suplimentare. Linia de maternitate a scazut pe locul doi din cauza succesului hainelor sale de marime plus.

Astazi, Lane Bryant (este mai degraba Lane decat Lena) este un brand de imbracaminte cu dimensiuni plus, cu peste 700 de magazine in SUA.

Alte marci din SUA si din alte tari au urmat rolul lui Lane Bryant, inclusiv Evans in Marea Britanie, care a deschis in 1930.

In ciuda pionierilor precum Lane Bryant si Evans, moda femeilor de marime in plus a ramas marginalizata. De fapt, daca te uiti la reclame pentru imbracaminte cu marimi in plus din anii ’40 -’50, ai fi iertat ca ai crezut ca este o reclama inselatoare - modelele arata departe de plus-size. Aceasta este o problema cu care publicitatea moderna inca se bate.

Perioada dintre mijlocul anilor ’70 si mijlocul anilor ’90, cu toate acestea, a fost semnificativa in industrie, in special in SUA. Acest lucru se datora faptului ca baby-boomers cresteau, si deveneau tot mai mari - de la 63,6 kilograme la 74,5 kilograme. Cresterea ponderii medii a femeilor australiene in aceeasi perioada de timp nu a fost la fel de mare, dar femeile sunt astazi mai mari decat in ​​anii ’60. Greutatea medie a unei femei australiene in anii '60 a fost de 63,8 kilograme. Astazi este in jur de 71,1 kilograme, ceea ce reprezinta o crestere de aproximativ doua dimensiuni de rochie.

Industria modei plus-size a inceput, de asemenea, progresul lent in mainstream in aceasta perioada. Aceasta a inclus lansarea a ceea ce este considerata pe larg ca prima agentie de modelare care s-a specializat in modele cu marimi in plus. S-a numit Big Beauties / Little Women (agentia s-a specializat si in modele mici). Femeia din spatele agentiei a fost Mary Duffy , ea insasi un model cu dimensiuni in plus. Si-a vandut compania la Ford Models in 1988, care mai are o divizie pentru modelele cu dimensiuni in plus numite astazi Ford +. De fapt, majoritatea agentiilor de modelare majore din locuri precum Australia, SUA si Marea Britanie au acum modele cu dimensiuni plus.

Moda Plus Size astazi

In intreaga lume, a existat o schimbare in industria modei spre a oferi mai multe optiuni femeilor cu marimi in plus. Acest lucru se aplica in special in tari precum SUA, Marea Britanie si aici in Australia. In ultimii ani, brandurile de imbracaminte mai mari din Australia au cunoscut o concurenta crescanda de la etichetele independente care se specializeaza in imbracaminte cu marimi in plus. Printre acestea se numara Curvy Chic Sports, Camilla Jayne, Hope & Harvest, Sonsee si multe altele. Acest lucru impinge industria in fata, stimuleaza inovatia si le ofera femeilor un control mai mare asupra modului pe care il poarta - control care a fost in mainile unor persoane nereprezentante care au promovat idealuri ale corpului nerealiste si deseori nesanatoase.

In zilele noastre, modelele cu dimensiuni in plus sunt inradacinate copertele revistelor si merg pe pista , iar actritele de toate dimensiunile joaca in film si la televizor. Nu exista lipsa de uimitori bloggeri de moda in plus, care sa se uite in sus sau sa-i admire pe campioni pozitivi pentru corp. Chiar si asa, mai avem un drum lung. Unele marci de moda in marime continua sa faca referire la aspectele tehnice „zvelte” ale pieselor lor, dimensiunile femeilor 14 sunt inca subreprezentate in mass-media, iar femeile nu au acces egal la acelasi numar de optiuni vestimentare. Deci, pana se va intampla asta, vom continua sa muncim din greu in fiecare zi pentru a merge mai departe.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Moda Plus Size de-a lungul anilor