Cand oamenii se gandesc la moda, profesia obisnuita care vine in minte este designul de moda sau modelingul. Cu toate acestea, oamenii care sunt la moda pot face mult mai mult decat designul traditional al hainelor.
Exista locuri de munca in moda in care indivizii pot analiza pantofi, accesorii, imbracaminte si cele mai recente tendinte. Ei au puterea de a dezvolta si alege concepte de design sau de a beneficia de ajutorul programelor asistate de computer, astfel incat sa poata crea modele unice, nemaivazute pana acum.
Oamenii care lucreaza in marketingul modei si merchandisingul de moda au o slujba care le cere sa viziteze diferiti retaileri pentru a putea cumpara piese din linia lor de imbracaminte. Pe de alta parte, designerii vizuali aranjeaza estetic fotografiile astfel incat acestea sa poata fi publicate in ziare, reviste de moda si bloguri.
In plus, oamenii din industria modei pot lucra si pentru diferite organizatii legate de moda. In timp ce unii sunt angajati de producatori de pantofi, accesorii si imbracaminte, altii lucreaza ca angros, la firme de design, teatre sau cu companii de dans. Unii chiar lucreaza pentru reviste de moda populare, in timp ce altii critica in mod pozitiv cele mai recente tendinte in calitate de influencer al retelelor sociale.
Intrucat multi oameni cred ca munca in moda are de-a face doar cu cusut si cusatura, ei se abtin de la a pasi in aceasta industrie – oarecum – descurajanta. Din fericire, acest articol analizeaza mai in profunzime tipurile de locuri de munca in moda, care pot ajuta cu usurinta orice persoana sa decida ce cariera ar fi cea mai buna optiune pentru el.
Un designer textil este creierul original din spatele tuturor, cel care se asigura ca toate modelele sunt puse la punct si la cerere. Ei au experienta de a crea modele 2D pe diferite tesaturi, tapete, podele de vinil, tapiterie, covoare si aproape orice alt tip de material textil la care va puteti gandi.
Chiar daca aceasta meserie pare putin mai creativa, poate fi destul de tehnica. Un designer de textile bine educat ar trebui sa aiba cunostinte profunde si intelegere a tuturor productiilor fizice diferite legate de texturi. Aceasta ar include cunoasterea diferitelor tipuri de fibre, coloranti, stiluri de imprimare, aspect de tesut si orice altceva legat de acest domeniu.
Designerii textile lucreaza, de obicei, sub producatorii de textile. Cu toate acestea, recent, designerii de moda au inceput sa angajeze si designeri textile. Astfel, acesti designeri pot crea piese personalizate pentru liniile lor.
Un creator de modele este un geniu creativ care are capacitatea de a lua un plan de design 2D si de a-l transforma intr-o imbracaminte 3D – fizica. Creatorii de modele sunt una dintre cele mai esentiale parti ale oricarei productii. Este sarcina creatorilor de modele sa deseneze o imagine clara a unui model, astfel incat echipa de cusut sa-l poata urmari pana la punct fara a pierde material, material si timp.
Daca modelul nu este redactat cu acuratete, acesta poate duce la o mare pierdere pentru o marca, deoarece va pierde bani, material, material si timp. In afara de aceasta, este, de asemenea, sarcina producatorilor de modele sa se asigure ca nu exista modele nepotrivite eliberate, pozitionarea butoanelor este corecta, niciun buzunare nu se desprinde si niciun fir nu se rupe. Cu toate aceste lucruri sub control, un creator de modele poate continua cu urmatoarea sarcina.
Este datoria unui designer de costume sa creeze ceva care sa exprime personalitatea fiecarui personaj, oferind in acelasi timp esenta unui anumit film, piesa de teatru, opera sau o emisiune de televiziune.
Designerii de costume trebuie sa tina cont de bugetul tinutei, de complexitatea proiectului si de perioada de timp in care proiecteaza costumul. Uneori, costumatia este facuta de la zero, in timp ce alteori costumul este creat prin asamblarea pieselor vestimentare deja existente.
Se spune si se crede ca cei mai buni designeri de costume trebuie sa fie cercetatori entuziasti ai istoriei, nu doar istoria modei . Cand vine vorba de un personaj de pe ecran, hainele pe care le poarta sunt cele care ofera spectatorului adevarata esenta. Costumul potrivit ajuta si la povestirea. Un costum va ajuta sa spuneti publicului tot ce simte un personaj in exterior, oferind in acelasi timp indicii subtile despre conflictele lor interne.
Un asistent de design este considerat albina lucratoare a oricarui butic sau atelier de moda. Un designer de moda este responsabil sa vina cu viziunea pentru brandul sau, dar treaba unui asistent de design este sa se ocupe de orice altceva.
Acest lucru ar putea insemna ca asistentul de design trebuie sa creeze modele, sa cusoare articole de imbracaminte, sa faca modele, sa gaseasca tesaturi, sa supravegheze lucratorii de productie, sa mearga la targuri, sa tina evidenta mostrelor, sa gestioneze aspectul magazinului si sa coordoneze programele.
A fi un asistent de proiectare nu inseamna intotdeauna ca sunt un underdog. De fapt, cand Alexander McQueen a murit, asistentul sau a fost numit noul director de creatie al casei de moda.
Un asistent editorial are sansa de a obtine o experienta practica despre cum sa planifice, sa creeze si sa publice o revista de moda de la prima pana la ultima pagina. Cu toate acestea, doar pentru ca lucreaza cu productia unei reviste, nu inseamna ca aceasta munca este usoara.
Un asistent editorial trebuie sa fie extrem de organizat si ar trebui sa-i placa sa lucreze la un program. Ei trebuie sa aiba rezistenta de a lucra non-stop, asigurandu-se in acelasi timp ca toate termenele limita sunt indeplinite. In cele din urma, aceasta persoana ar trebui sa aiba o intelegere excelenta a gramaticii si sa aiba abilitati excelente de comunicare.
Cumparatorii de moda sunt persoanele care sunt responsabile pentru mentinerea depozitelor de vanzari aprovizionate cu accesorii si imbracaminte care sunt solicitate. Desi, aceasta pare o sarcina usoara si rapida, prezentarea tipului potrivit de haine poate fi riscanta.
Un cumparator de moda trebuie sa-si foloseasca al saselea simt pentru a determina pe ce doresc consumatorii sa puna mana. Ceea ce inseamna asta este ca in timpul iernii, ei trebuie sa decida ce tipuri de imbracaminte ar fi solicitate in timpul caldurii verii si apoi doar sa spere ca totul decurge conform planului lor.
In afara de a face treaba de a vedea viitorul (intr-un fel), un cumparator de moda trebuie sa faca hainele practice. Ei trebuie sa se inspire din prezentarile de moda de ultima generatie si sa transforme hainele in ceva care ar putea fi purtat, practic si produs in masa pentru ca oamenii sa le cumpere.
Cumparatorii sunt si analisti de date. Succesul unui cumparator de moda nu se bazeaza doar in bunul gust al imbracamintei, ci este si important pentru ei sa aiba o rata ridicata de vanzare. Ei trebuie sa studieze inregistrarile vanzarilor, sa lucreze cu fortele de vanzari si sa se asigure ca departamentul sau magazinul lor se descurca bine in ceea ce priveste vanzarea hainelor la pretul lor initial, mai degraba decat sa le puna la vanzare.
Jurnalistii de moda sunt indivizii care au mintea creativa sa scrie despre tot ce se intampla in industria modei. Este treaba unui jurnalist de moda sa fie vocal, bine articulat si plin de duh cu ceea ce scriu. Intrucat traim intr-o era moderna, aceasta critica trebuie sa fie proaspata, dar pozitiva.
Este treaba publicistului de moda sa creeze si sa mentina o imagine pozitiva pentru marca lor. Ei trebuie sa construiasca relatii bune cu influenti, celebritati, editori si jurnalisti pentru a se asigura ca au
numele de marca ramane in fata ochiului public. Ei sunt, de asemenea, responsabili pentru crearea relatiilor publice. Este sigur sa spunem ca un publicist de moda este jumatate director si jumatate manager de criza. Ei sunt cei care se ocupa de listele de invitati in timpul evenimentelor, formuleaza graficele de locuri pentru evenimente, gestioneaza lansarea de stiri si sunt mintea din spatele cadourilor .
Cea mai importanta sarcina pentru un publicist de moda este sa obtina cea mai mare presa pentru brandul sau. Acest lucru se face asigurandu-va ca actorii proeminenti sunt vazuti purtand hainele marcii lor pe covoare rosii sau asigurandu-va ca produsele lor sunt prezentate in spectacole si filme. Mai mult, ei il fac pe creatorul de moda sa vorbeasca despre brandul lor aparand la televizor sau interviul lor intr-o revista de moda.
Cu masuratorile necesare, este posibil ca o persoana sa devina un model potrivit. Un model potrivit este practic un manechin uman pentru producatorii de imbracaminte. Inainte de a elibera orice piesa vestimentara, designerul va pune hainele pe manechinul uman pentru a vedea daca piesa este magulitoare si a compara proportiile cu alti oameni.
Nu este necesar ca doar marimea 0 sau fetele care arata ca papusi Barbie in marime naturala pot fi modele potrivite. Un model potrivit este ales dupa marimile oferite de producator. Mai mult, este treaba modelului potrivit sa-i informeze pe designer cum se simte tinuta. Tesatura ar trebui sa fie confortabila si practica.
Un stilist de moda este vrajitorul cu un ochi ager care aduna piese de imbracaminte, astfel incat un brand sa arate incredibil si o celebritate sa poata face o aparitie spectaculoasa la evenimente si covoare rosii. Un stilist nu numai ca castiga popularitate si faima facand o celebritate sa arate superb, dar el sau ea trebuie sa faca mult mai mult.
Stilistii personali colaboreaza cu fotografi de moda, directori de arta si echipe de design pentru a crea o viziune pentru o marca sau un individ. In acelasi timp, trebuie sa se asigure ca fiecare piesa de imbracaminte arata uimitor si trebuie sa fie de inalta calitate.
Este in regula sa te intrebi cum poate lucra un hair stylist in industria modei. Motivul este ca hair stilistii sunt cei care au capacitatea de a crea starea de spirit pentru cum ar trebui sa arate o reclama, o pagina editoriala sau o prezentare de moda pentru un designer de moda.
Modul in care este coafat parul pentru o prezentare de moda poate fie sa atraga atentia asupra hainelor designerului, fie sa distraga atentia. Daca conceptul ramane neclar, ganditi-va la o prezentare de moda Victoria's Secret fara ca ingerii sa aiba par voluminos si frumos. Mai mult, este necesar ca hair stylistii (care urma sa lucreze la nivel editorial) sa fie flexibili si extrem de motivati.
La fel ca un hair stylist, un makeup artist are o treaba importanta atunci cand vine vorba de a oferi imaginea unui brand si povestea lor. Cel mai frecvent, machiajul editorial ar trebui sa completeze articolul vestimentar vedeta sau ar trebui sa fie magulitor pentru persoana care il poarta. Cu toate acestea, acum, exista o noua tendinta in care machiajul si accesoriile ar trebui sa fie asociate cu sezonul astfel incat sa poata deveni o parte permanenta a marcii. Acest aspect poate fi considerat si aspectul semnaturii unui brand.
Un manager de moda este considerat ca fiind logisticianul lumii modei. Un manager de productie trebuie sa fie capabil sa priveasca dincolo de procesul de realizare a imbracamintei, textilelor si modelelor. Singura sarcina a unui manager de productie este sa lucreze cu o echipa de magazin sau cu un furnizor care se poate asigura ca calitatea produselor lor este la inaltime.
Pe langa controlul constant al calitatii produselor, managerii de productie trebuie sa fie capabili sa supravegheze lantul de aprovizionare si sa vada cum decurge munca. Este responsabilitatea lor sa se asigure ca toate hainele sunt facute la termenul limita, ca trebuie sa fie prietenoase cu bugetul si ca trebuie respectate toate standardele etice ale muncii.
A fi manager de productie este foarte tehnic si de mare presiune. Deoarece acesti indivizi sunt cei din spatele remedierii oricaror probleme legate de productii, este important pentru ei sa fie cunoscatori de tehnologie, trebuie sa posede abilitati excelente de comunicare si sa fie inteligenti cu planificarea si bugetele.
Daca o persoana doreste sa-si deschida propriul magazin in viitor, este important pentru ea sa castige experienta de prima mana cu privire la modul in care functioneaza. A fi capabil sa gestioneze un magazin este important pentru indivizi, astfel incat acestia sa stie cum functioneaza totul, in timp ce obtin o perspectiva bruta asupra modului in care functioneaza lumea modei.
Un bun manager de magazin are capacitatea de a determina ce va vinde si de ce se va vinde, impreuna cu modul in care poate creste vanzarile marcii. Cu un ochi atent, stiind ce cauta clientii si intelegand cerintele pentru fiecare sezon, un bun manager de magazin poate creste cu usurinta vanzarile cu un numar mare.
Atunci cand un manager de magazin cu amanuntul dobandeste o mare experienta in domeniul sau, este promovat. Cu toate acestea, este important ca managerul sa fie atent, deoarece exista cateva inselaciuni cu aceasta optiune de cariera.
Un loc de munca ca functionar de vanzari cu amanuntul este adesea vazut ca un loc de munca cu salariu minim pentru adolescentii care au nevoie de bani suplimentari, cand, in realitate, acest job poate fi destul de distractiv si profitabil. Desi poate incepe ca o slujba slab platita, pe masura ce trece timpul, este posibil ca functionarii de vanzari cu amanuntul sa castige o suma minunata de salariu, posibil unul cu sase cifre. Singurul lucru care trebuie facut pentru ca acest lucru sa se intample este ca pragul sa fie mentinut ridicat.
Este datoria directorului artistic sa se asigure ca estetica vizuala a unui produs este de top. Un director de arta care lucreaza in industria modei lucreaza de obicei pentru reviste de moda, comercianti cu amanuntul si, uneori, chiar si in firme de relatii publice.
Este important ca acestia sa poata distinge ce tipuri de fotografii si imagini vor ajuta sa-si vanda produsul cu succes. Un director de arta poate fi fotograf de moda , fotograf editorial, designer grafic, regie creativa si artist grafic.
Lumea modei cauta mereu imagini pentru inspiratie si marketing, motiv pentru care este normal ca toti cei din lumea modei sa fie constienti de social media. Fie ca este un brand de moda de ultima generatie sau un showroom de moda nou, retelele sociale sunt cel mai puternic instrument care poate fi folosit pentru marketing.
Sarcina unui asistent social media este sa faca fotografii si sa le descrie cu cuvinte legate de moda. Cu capacitatea de a avea astfel de abilitati de comunicare, o persoana poate prospera in acest domeniu.
Campaniile traditionale pot costa un brand de moda mii de dolari, motiv pentru care este mai bine sa economisiti acesti bani si sa folositi social media ca mijloc de marketing. Este adevarat, platformele de retele sociale au o acoperire globala mare, ceea ce face mai usor pentru cele mai mici companii sa ajunga la o clientela mare.
Este important ca un asistent social media sa fie un bun scriitor de moda si sa aiba o viziune estetica pentru ceea ce doresc consumatorii sa vada.
Pentru cei care studiaza moda si doresc sa ajunga la o cariera in moda, este important sa arunce o privire asupra tuturor posibilitatilor diferite. Aruncand o privire la toate optiunile, o persoana va putea alege cu mai multa atentie ce domeniu este ideal pentru el. Retineti ca in moda exista mult mai mult decat sa cunoasteti cele mai recente tendinte de moda sau sa fiti la curent cu cea mai recenta prezentare de moda.