Asemanarea curioasa dintre o rochie Goya si cea a unei firme din Bilbao

Asemanarea curioasa dintre o rochie Goya si cea a unei firme din Bilbao

Incepem saptamana trecand in revista ultimele lovituri ale unor premii Goya atipice care ne-au lasat anecdote curioase, precum misteriosul costum pierdut al lui Jon Kortajarena. Aspectul barbatului din Bilbao, care a uimit-o insasi pe Paz Vega, a fost aproape la fel de vorbit ca si designul ales de Candela Pena, nominalizata la „Cea mai buna actrita in rol principal” pentru „Nunta Rosei”.

Catalana, care are deja trei 'capete mari' in posesia ei, nu a castigat in sfarsit premiul, dar a reusit sa faca o declaratie cu un look de inspiratie de mireasa cu care si-a castigat porecla de 'mireasa noptii'. Si este ca, asa cum Nerea Torrijos, castigatoarea premiului Goya pentru „Cel mai bun design de costume” a tinut sa aduca un omagiu filmului „Akelarre” in care a lucrat ca designer de costume, pentru a lansa un cap spre comedia in care ea este protagonista, unde joaca rolul unei femei care se casatoreste.

Candela Pena cu design Redondo Brand

Setul sau studiat a fost proiectat de stilista Leticia Riestra si croit de Redondo Brand , o firma creata in 2019 si condusa de Jorge Redondo. Dupa cum recunoaste designerul pentru „S Moda”, scopul acestui brand este de a „adapta tendintele publicului larg”, oferind piese actuale la preturi accesibile. Acest model anume este alcatuit dintr-o rochie „mini” din crep de matase alb , croiala dreapta si decolteu fara bretele, peste care a purtat o haina de teatru cu maneci umflate finisate in trena , realizata din tafta de 12 metri.

Tendinta volumelor excesive este o constanta recuperata de la marii modei de industria mireselor de cativa ani, asa cum am putut observa cu rochia balon a Carlotei care a starnit furori pe retelele de socializare sau cu modelele pentru mirese de la firme precum Sophie et Voila, care a facut din liniile arhitecturale unul dintre semnele sale distinctive . Atat de mult, incat pe profilurile de Instagram precum „Spain Is It”, unde sunt trecute in revista look-urile „celebritatilor”, adeptii acestora au facut ecou asemanarii curioase care exista intre diverse propuneri din colectia lor si cea pe care o are Candela Pena. purtat la Goya de anul acesta.

Sofia Arribas este fondatorul firmei si care se ocupa de directia creativa. Este arhitect de pregatire si cunostintele sale extinse despre forme si volume se reflecta in opera sa. La sfarsitul lunii iulie 2019, au lansat o colectie de „arhitectura emotionala” , plina de idei indraznete si taieturi precise care a cucerit aplauzele publicului japonez, de cand a fost prezentata la ambasada Spaniei din Tokyo (Japonia). Dupa procesul sau de internationalizare, aceasta eticheta din Bilbao a devenit un reper si in afara granitelor noastre. «Este o colectie foarte minimala, pentru o mireasa careia ii place moda, arhitectura, sculptura. Este un alt concept”, a declarat Saioa Goitia, CEO al companiei.

Inspiratia Balenciaga

Printre propunerile sale s-au remarcat modelul 'Dune' , o minirochie din organza de matase de cea mai buna calitate, cu trena detasabila si maneci voluminoase, si haina 'Dorotea' , realizata folosind un model de inspiratie Balenciaga care se vede mai ales in volumul spatelui tau. Manecile umflate, dar finisate strans, sunt umplute cu tul. Este realizata in intregime din cloque de matase cu fire lame foarte fine care dau textura intregului.

Acest tip de palton, asa cum precizeaza Sophie et Voila in descrierea sa, are o referinta clara in figura lui Cristobal Balenciaga , desi nu este des intalnit in propunerile de mireasa. Profesorul Getaria a fost un expert in crearea de sinergii intre moda si arhitectura, imblanzind tesaturile cu o precizie pe care putini au reusit sa o obtina. „Un bun couturier trebuie sa fie un arhitect pentru forma, un pictor pentru culoare, un muzician pentru armonie si un filozof pentru media”, spunea el. Gustul sau pentru tesaturile grele, cu aspect sculptural, l-a determinat sa creeze unele dintre cele mai enigmatice piese ale sale, inclusiv o haina voluminoasa din tafta de matase neagra care a apartinut doamnei Dominguez de Arbide. Din esenta sa au baut si alti mari precum Hubert de Givenchy, Oscar de la Renta, Andre Courreges, Emanuel Ungaro sau Christian Dior.


Rochie aflata la muzeul balenciaga

Ca exemple mai recente care dovedesc influenta acesteia avem paltonul turcoaz al lui Badgley Mischka pe care Hellen Mirren a purtat-o ​​la prezentarea „Catalina la Grande” in 2019 sau acea haina rosie de neuitat din 1992 care parea ca pluteste pe podium, semnata de Gianfranco Ferre , pe care a tinut fraiele lui Christian Dior din 1989 pana in 1996.

Dior, care si-a aratat intotdeauna devotamentul fata de designerul basc, a spus ca « Haute Couture este ca o orchestra, al carei dirijor este Balenciaga. Restul couturieri sunt muzicienii care urmeaza instructiunile pe care ni le da». Si avea dreptate, deoarece a lua ca inspiratie munca marilor „couturieri” este o constanta in moda. Problema apare atunci cand granitele sunt incetosate. „Totul a fost deja inventat”, vor spune multi, dar unde sunt limitele?


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Asemanarea curioasa dintre o rochie Goya si cea a unei firme din Bilbao