In fiecare zi devine mai clar ca trebuie sa ne adaptam felul in care ne traim viata. Trebuie sa trecem la o viata mai durabila, mai constienta de pamant, pentru a combate schimbarile rapide (si infricosatoare) de mediu pe care le experimenteaza lumea noastra.
Moda rapida este unul dintre cei mai mari poluatori care distrug planeta si pun in pericol sanatatea lucratorilor sai. Oricat de magulitoare sunt o pereche de blugi, nu merita niciodata sa risti o viata pentru ei.
Alegerea hainelor a devenit mult mai mult decat daca acestea se potrivesc sau nu cu silueta ta. Acum se rezuma daca marca impartaseste si reprezinta valorile tale de baza. Daca esti un iubitor de natura si un activist pentru drepturile omului, dar blugii tai folosesc vopsele toxice si exploateaza munca copiilor, ai putea trimite mesaje mixte.
Din fericire, acum exista marci care v-au sprijinit astfel incat sa puteti practica ceea ce predicati. A face acesti pasi catre crearea unei garderobe mai durabile si mai etice poate parea coplesitor, avand in vedere greutatea lumii si bunastarea umana pe umerii tai, dar suntem aici pentru a va ajuta.
Am realizat o lista cu 12 dintre cele mai bune marci de imbracaminte sustenabile si etice care nu vorbesc doar; ei merg pe plimbare. Acum poti si tu.

Un brand neinfricat in aer liber care actioneaza ca vocea naturii. In 2017, Patagonia a devenit o forta de luat in seama, deoarece a dat in judecata guvernul pentru ca presedintele Trump a demolat ilegal Monumentul National Bear Ears din Utah cu 85%. Reperul uluitor a pierdut peste 2 milioane de acri de frumusete pentru petrol, carbune, gaz si uraniu. Cazul este inca in derulare, dar poti avea incredere ca Patagonia nu va cadea fara lupta.
Cand nu sunt ocupati cu activism, fac haine dure impotriva elementelor si blande cu planeta. 35 de tone de deseuri de plastic au fost indepartate din oceane anul trecut prin transformarea plaselor de pescuit in boruri de palarii. 78% din linia sa foloseste materiale reciclate, iar 100% din bumbacul virgin al Patagoniei este cultivat organic.
Stabilind un standard incredibil de ridicat, Patagonia doneaza, de asemenea, 1% din toate vanzarile anuale catre organizatii si grupuri de caritate pentru conservarea naturii. Desi acest lucru nu pare a fi prea mult, popularitatea marcii inseamna ca au donat deja 89 de milioane de dolari.
Nou pe scena este Kotn, fondata in 2015. Dar asta nu inseamna ca nu fac miscari mari. Bumbacul organic al marcii este cules manual in ferme mici, administrate de o familie, din Portugalia si Egipt, unde este produs bumbac de cea mai buna calitate.
Bumbacul egiptean, in special, este luxos, matasos si rezistent la uzura, pilling, sifonare si rupere din tot solul bogat in nutrienti pe care regiunea Deltei Nilului il furnizeaza pamantului.
Kotn nu este nimic mai putin transparent. Cand vine vorba de comertul direct, marca lucreaza direct cu fermierii lor, ceea ce aduce beneficii tuturor celor implicati. Fara intermediar, fermierii pot castiga salarii mai bune si mai corecte, iar consumatorii sunt intampinati cu piese frumoase, minimaliste, la preturi rezonabile.
Daca sunteti in cautarea unor sosete, tricouri, lenjerie intima – in principiu elemente de baza – nu trebuie sa cautati mai departe decat Elementele de baza organice. Acest brand scoate din apa moda rapida prin eficientizarea inovatiei, folosind materiale durabile si tinandu-si ochii pe productia etica.
Elementele de baza organice (OB) se refera la industria fast fashion ca un „nemernic murdar” cu care nu ai vrea sa te bagi in pat. Ei aleg doar tesaturi, materiale si parteneri care le impartasesc valorile. Fabricile care isi produc imbracamintea nu sunt supuse muncii copiilor si muncii fortate.
Este un loc de munca sigur, iubitor si respectabil, care plateste angajatilor un salariu de locuit si ofera lucratorilor beneficii sociale, cum ar fi pranzul gratuit si ingrijirea copiilor. Sustenabilitatea pentru OB nu este doar o alta tendinta creata de industria modei. Sustenabilitatea si practicile sale sunt singura modalitate de a avansa pentru specia noastra, alte specii si bunastarea planetei.
Creat de Landon Nash, Tact & Stone este un brand nascut din dorinta lui Nash de a umple un gol pe piata durabila. Inainte sa-si infiinteze marca, Nash si-a dorit elemente de baza durabile, de ultima generatie, care sa functioneze ca tinute de birou sau asamblate, semi-profesionale. Nash crede ca nu ar trebui sa sacrifici stilul pentru durabilitate, asa ca se angajeaza 100% fata de practicile durabile.
Si s-a angajat. Tact & Stone foloseste o strategie circulara care prefera calitatea in detrimentul cantitatii. Incepandu-si ciclul de viata cu practici de agricultura regenerativa, o imbracaminte se poate invalui, prelungindu-si ciclul de viata prin reciclare si upcycling. Dupa ce ati terminat de purtat o piesa de imbracaminte, o puteti trimite chiar la Tact & Stone, unde o vor recicla pentru dvs.
Faherty este ca si cum ai lua o gura de aer proaspat. Este crocant, rece si natural. 64% din colectia de barbati a marcii este realizata din materiale durabile. Pana la sfarsitul acestui an, ei isi propun sa aiba acest numar de pana la 85% si nu avem nicio indoiala in acest sens.
Concentrandu-va pe senzatia si calitatile naturale ale materialelor precum bumbacul organic, canepa si casmirul din surse etice si alpaca, puteti simti dragostea si aprecierea marcii pentru mediu vibrand prin fiecare piesa.
Valorile de baza ale marcii sunt sa fii tot ce poti fi, sa ramai autentic, sa raspandesti vibratii bune, sa iti indeplinesti promisiunile si sa conduci in mod constient, curajos si incluziv. Faherty doneaza 10% din toate vanzarile din printurile lor de inspiratie indigena organizatiilor care sprijina comunitatile native.
In curand va fi inlocuit cu lucrari de arta originale de la designeri indigeni. Priveste acest spatiu.
Co-fondat de surferul profesionist Kelly Slater, care si-a petrecut viata in ocean surfand si adunand 11 titluri mondiale, cu Outerknown poti simti briza sarata prin par si nisip intre degetele de la picioare. Brandul a crescut din dorinta de a proteja planeta si se concentreaza pe importanta durabilitatii. De la inceputul sau in 2015, Outerknown a respectat standardele stricte ale Asociatiei Fair Labor.
Outerknown creeaza imbracaminte cauzala pentru plaja si strada realizata din peste 90% din materiale organice, reciclate si regenerate. Portbagajul APEX, in special, este aprobat de campioni si este fabricat din sticle de apa reciclate.
Continua sa depaseasca limitele a ceea ce pot face marcile de moda durabila, subliniind planul lor de sustenabilitate pentru 2030, care include strategii si angajamente pas cu pas, de la promovarea drepturilor lucratorilor pana la continuarea inovarii si a prelungirii ciclului de viata al unui articol de imbracaminte.
Asket se dedica realizarii de piese esentiale care merita in totalitate investitia si facute sa reziste. Dezvoltat de duo-ul suedez Jakob Dworsky si August Bard Bringeus in 2015, Asket a fost inspirat de elementele de baza atemporale relevante pentru garderoba fiecarui barbat. De acolo, au creat o colectie permanenta care nu s-a balansat cu tendintele si anotimpurile, dar a ramas atemporala.
Asket, care inseamna „Ascet” in suedeza, se refera la cineva care traieste fara exces material sau ingaduinta, unul care s-ar concentra in schimb pe valorile interioare. Viziunea Asket este una a imbunatatirii, inovatiei, cresterii calitatii si, mai ales, a unei lumi cu mai putina dezordine si risipa.
Pe langa colectia lor permanenta, Asket nu face compromisuri cu privire la etica, calitatile si standardele pieselor lor. Sunt un brand complet transparent care spune povestea din spatele fiecarei piese: originea, impactul si costul acesteia.
Asket abordeaza, de asemenea, problema ambalajelor pentru comertul electronic prin reducerea emisiilor de CO2 cu 47%, folosind 88% continut reciclat si prin reducerea utilizarii totale a materialelor cu 22%.
Taylor Stich este un brand contemporan de stil de viata pentru barbati cu misiunea de a crea imbracaminte pentru barbati de lunga durata si responsabila. Hainele lor sunt fabricate din tesaturi durabile, din surse durabile, iar baiete, sunt construite pentru a rezista. Taylor Stitch a luat in considerare toate F-urile: fibre, fapte, tesatura, potrivire, fabrica, functionalitate si pentru totdeauna, creand imbracaminte pentru barbati care poate face fata oricarei sarcini, de la imbracaminte de lucru pana la prelucrarea lemnului.
Brandul a inceput ca o companie de camasi, invatand de la cei mai buni si mai vechi producatori de camasi de familie din America, care au inteles importanta fiecarui detaliu. In ultimul deceniu, au crescut si s-au extins pentru a crea tricoturi, denim, incaltaminte, imbracaminte exterioara si accesorii care folosesc mai putina apa si sunt fabricate din fibre reciclate si regenerabile, fara substante chimice si pesticide urate.
Si continua sa faca mai mult, de la curatarea gunoiului, ajutand micii fermieri si devotandu-se construirii unei comunitati constiente de pamant.
Creat de cuplul puternic Julia si Andreas Ahrman, Amendi este un brand progresiv, contemporan si transparent, specializat in crearea de denim si a unei lumi mai sustenabile. Amendi, inspirat de cuvantul „amendamente”, se concentreaza pe a oferi clientilor faptele din spatele fiecarei articole de imbracaminte, pentru a-i permite consumatorului sa ia propria decizie prin transparenta si trasabilitate.
Trasabilitatea, sau urmarirea fiecarui pas din lantul de aprovizionare, verifica totul, de la tratarea echitabila a lucratorilor pana la emisiile de CO2 – practic toate lucrurile care se pot pierde in lantul de aprovizionare mare si complex din momentul in care o samanta in pamant este transformata intr-un pereche de blugi. Amendi impartaseste in mod deschis detalii despre tesatura fiecarei articole de imbracaminte, cusaturi, etichete, etichete, utilizarea apei, marjele, costurile de transport si multe altele.
Nau imbina designul de inalta tehnologie cu materiale ecologice care sunt facute pentru a performa. Fiind unul dintre primele marci de performanta durabila, Nau a creat o lume in care exista utilizarea tesaturilor si proceselor atat de necesare.
Imbinand inovatia cu durabilitatea, Nau foloseste doar 10 materiale pentru a-si face imbracamintea de performanta durabila: poliester reciclat, bumbac organic, lana merinos, puf reciclat, lana de alpaca, DWR fara PFC, canepa, in, micromodal si Tencel - dar sunt deschise. pentru a inventa altele.
Nu numai ca Nau este pasionat de design sustenabil si inovatie, dar ofera si inapoi prin donarea a 2% din fiecare dolar direct unor cauze de mediu de baza, cum ar fi The Conservation Alliance si Mercy Corps.
Everlane devine rapid unul dintre marcile mondiale pentru imbracaminte durabila datorita calitatii sale exceptionale, siluetelor contemporane, fabricilor etice si onestitatii radicale. Cand vine vorba de fabricile lor, echipa Everlane petrece luni intregi cautand cei mai buni din intreaga lume, construind relatii cu proprietarii si evaluand modul in care lucratorii sunt platiti si tratati.
Pentru un brand modern, Everlane se fereste de piesele la moda si tine cu ochii de acele materiale si forme care vor rezista ani de zile in dulapul tau.
Everlane usureaza transparenta, deoarece clientii isi pot naviga pur si simplu pe site-ul web pentru a gasi adevaratele costuri ale fiecarei piese, de la materiale si manopera la butoane si hardware. Ah, si marcajul de vanzare cu amanuntul? Everlane este cu mult superior retailerului traditional; oferind marje echitabile si transparente care sunt mai putin de jumatate din ceea ce percep alti retaileri.
Naadam s-a nascut in desertul mongol Gobi, unde fondatorii Matthew Scanlan si Diederik Rijsemus au vazut direct cum comerciantii traditionali de casmir isi castigau salariile de la brokeri. Daca renuntau la intermediari, Scanlan si Rijsemus stiau ca le-ar putea plati acestor pastori de casmir mult mai mult, vanzand totusi piese de calitate pentru mai putin.
De la aceasta idee in 2013, Naadam s-a impus ca o marca dedicata practicilor transparente si etice si sprijina sustenabilitatea mediului si conservarea culturii.