Ce sunt NFT-urile ? Ce legatura au NFT-urile cu brandurile de moda si de lux ? Acestea sunt intrebarile pe care ni le punem din atatea versiuni digitale ale articolelor vestimentare de lux ravnite.
Mai jos va explicam mai multe.
Ce sunt NFT-urile?
„ NFT ” inseamna „ Jetoane non-fungibile ”. Sunt bunuri digitale carora utilizatorii le-au acordat o anumita valoare, chiar daca in lumea „reala” nu le-ar avea, cum ar fi un meme sau imagini.
Este foarte important de mentionat ca aceasta noua moda, cea a NFT -urilor , nu a fost in totalitate bine primita. Sunt cei care fac critici foarte valoroase cu privire la acest nou mod de tranzactionare a activelor digitale . Va recomandam sa urmariti acest videoclip despre el.
NFT -urile dobandesc valoare pentru ca oamenii au apreciat-o astfel; fiind insa un bun a carui valoare nu este stabila (cum sunt metalele care, desi se schimba de la o zi la alta, mentin o valoare mai mult sau mai putin constanta), precum operele de arta, valoarea acestora fluctueaza in functie de gusturile si prestigiul oamenii.
NFT - urile sunt evaluate de un anumit grup de utilizatori si, spre deosebire de un tablou, valoarea lor este masurata in criptomonede; in special, „ ethereum” si blockchain -ul sau .
Acest ultim concept merge mana in mana cu criptomonedele si se refera la un nou mod de abordare a subiectului schimbului de valori. Spre deosebire de banca, un blockchain elimina orice intermediar, astfel incat utilizatorii sa-si poata muta criptomonedele cu aparenta libertate.
Intr-un blockchain exista o inregistrare securizata a tuturor utilizatorilor, astfel incat acestia sa poata face schimburi de criptomonede in siguranta.
Sub criptomonede (care au o echivalenta cu monedele mondiale tangibile, cum ar fi dolari), diferite articole de moda au inceput sa fie vandute la preturi mari. In continuare va vom spune despre cateva cazuri.
Care este relatia dintre NFT si moda?
Ei bine, odata ce am explicat putin despre aceasta lume noua, putem spune ca au existat deja vanzari legate de articole de lux , precum si de fotografia de moda.
De exemplu, revista Vogue relateaza ca una dintre primele astfel de tranzactii este o serie de videoclipuri ale modelului Kate Moss intitulate, respectiv, „Drive with Kate”, „Walk with Kate” si „Sleep with Kate”. In fiecare, modelul britanic realizeaza fiecare dintre aceste actiuni.
Au fost scoase la licitatie pentru peste cinci mii de dolari, ceea ce a creat un precedent ca acest tip de proiecte poate ajunge la preturi foarte suculente.
Pe de o parte, exista „piese” precum acele videoclipuri in inalta definitie, dar si articole exclusive pentru lumea digitala, in special pentru blockchain. De exemplu, aceeasi revista de moda dezvaluie ca The Fabricant este o firma care vinde deja articole exclusive pentru lumea NFT -urilor .
Revista citeaza un raport care spune: „sunt de colectie si pot fi tranzactionate, deoarece se comporta ca criptomonede, dar sunt prezentate ca o imagine sau o opera de arta”.
Dar cum ramane cu acele marci care vand articole care au un echivalent in lumea tangibila? In urma cu cateva saptamani, stirea ca Peter Dundas va vinde look-ul purtat de legendara cantareata Mary J. Blige la cel mai recent Super Bowl ca NFT a facut o multime de titluri.
Aceasta oferta a fost facuta datorita participarii DressX , o platforma specializata in vanzarea de imbracaminte digitala. Compania mentionata a oferit aspectul Mary J Blige conceput de Peter Dundas , precum si schitele designerului. Ziarul adauga ca cumparatorul poate alege intre bilete pentru un spectacol Dundas la Saptamana Modei de la New York sau ajustari astfel incat articolele vestimentare sa fie perfecte digital pentru cumparatorul lor.
Vanzarea a fost facuta printr-o licitatie, asa cum sunt tranzactionate de obicei NFT .
Firme precum Louis Vuitton au participat, de asemenea, in lumea NFT -urilor . Au lansat diverse articole sau jetoane exclusive pentru lumea virtuala, precum si un joc video numit Louis The Game .
Aceasta decizie ofera recunoastere lumii NFT -urilor care, asa cum v-am spus, au primit o multime de comentarii, atat negative, cat si pozitive.
De asemenea, marcile de moda mai mici au decis sa participe si sa creeze tichete de imbracaminte exclusive, ceea ce genereaza interes pentru marca lor.
Vor fi NFT-urile viitorul modei sau iluzia acestei bule digitale se va sparge imediat ce va veni urmatoarea criza economica?