Ce este Ciclul Modei: 5 etape ale ciclului modei

Ce este Ciclul Modei: 5 etape ale ciclului modei

In lumea modei de lux, totul se rezuma la ciclul modei. Modul de schimbare a modei este descris ca ciclu al modei. In general, ciclul modei este folosit pentru a explica procesul prin care trece un tip de moda. Este timpul necesar unei tendinte de moda pentru a aparea, atinge varful si se demodeaza.

La inceput moda castiga acceptarea din partea consumatorilor, iar odata cu schimbarea timpului gusturile si preferintele consumatorilor ar scadea si treptat moda pierde acceptarea. Moda nu supravietuieste intotdeauna de la an la an. Ciclurile modei incep atunci cand producatorii de tesaturi isi prezinta noile mostre de materiale. Ofera noi culori, noi tuse de tesatura si noi modele.

Pe de alta parte,
putem explica ciclul modei este ciclul industriei modei care merge de la ascensiunea, varful, declinul si apoi abandonarea unei anumite metode de moda, mod, trasatura sau preferinta.

1. Etapa de introducere:

Fiecare designer de moda are in fiecare sezon sa lucreze la o noua colectie, sa interpreteze cercetarile lor in domeniul imbracamintei. Modelele au fost prezentate pentru prima data in saptamanile modei, la principalele centre de design. Apoi designerii creeaza noi modele modificand elemente precum forma, linia, culoarea, materialul si detaliile si relatia dintre ele. In aceasta etapa, costurile produselor sunt mari si, ca urmare, doar putini consumatori isi pot permite. Productia in cantitati mici ofera unui designer mai multa libertate, flexibilitate si spatiu pentru creativitate. Vedetele, vedetele TV, modelele cumpara aceste haine asa cum doresc sa le poarte la unele evenimente.

2. Crestere a popularitatii:
daca se vad noi stiluri purtate de celebritati sau personalitati celebre la televizor sau reviste, aceasta poate atrage atentia cumparatorilor, a presei si a publicului. In acest caz, spectatorii devin interesati sa cumpere pentru a cumpara noile stiluri. Unii designeri sau stilisti pot modifica sau copia un stil popular. Producatorii folosesc tesaturi mai putin costisitoare si modifica modelele pentru a le vinde la pret scazut. Productia de masa reduce pretul modei si devin mai multe vanzari.

3. Varful popularitatii:
Moda in aceasta etapa este cea mai populara, poate fi atat de solicitata incat multi producatori de articole de imbracaminte sa o copieze sau sa produca adaptari ale acesteia la mai multe niveluri de pret. Poate supravietui mai mult daca moda devine un clasic. In aceasta etapa, producatorii studiaza cu atentie tendintele, deoarece consumatorul va prefera intotdeauna hainele care sunt in curentul principal al modei.

4. Scaderea popularitatii:
In aceasta etapa, cererea consumatorilor este in scadere, coborand panta. Multe exemplare sunt produse in masa, astfel incat, in consecinta, consumatorul se satura de stil si incep sa caute noi stiluri. Articolele de moda disponibile au saturat piata. Nu sunt dispusi sa cumpere cu pret obisnuit.

5. Respingerea unui stil sau uzura:
este ultima etapa a ciclului modei. Consumatorii nu mai sunt interesati de moda. In aceasta faza a ciclului modei, unii consumatori s-au orientat deja catre stiluri noi, incepand astfel un nou ciclu. Pretul produsului de moda poate fi scazut in acest moment, dar este posibil ca consumatorii sa nu cumpere produsul. Respingerea unui stil doar pentru ca este demodat se numeste uzura a consumatorului.

Lungimea ciclului de moda:
Ciclurile de moda nu au lungimi specifice. Dar putem da un nume specific ciclului cu tipul de acceptare.

  • Ciclu de flop - Nu se accepta
  • Fad Cycle- Acceptare scurta
  • Ciclu normal - acceptare medie
  • Ford Cycle- Acceptare puternica
  • Ciclul clasic - Acceptarea continua

0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Ce este Ciclul Modei: 5 etape ale ciclului modei