Prada vs Louis Vuitton: Tot ce trebuie sa stii

Prada vs Louis Vuitton: Tot ce trebuie sa stii

Cand vine vorba de marci de designer de ultima generatie, exista cateva care vin imediat in minte care sunt iconice si vor trai pentru totdeauna in peisajul luxului. Doua dintre aceste marci sunt Prada si Louis Vuitton, iar detinerea de piese de la oricare dintre aceste case de design este un drept de trecere. Ambele si-au dovedit longevitatea, iar numele lor vor fi in continuare cautate in anii urmatori. Daca nu sunteti familiarizat cu niciunul dintre marci sau doriti sa aflati mai multe, cititi mai departe si aflati istoria din spatele acestor doua etichete de mare profil. 

Prada

prada

Mario Prada a deschis primul magazin de articole din piele Prada in 1913 impreuna cu fratele sau, Martino, unde vindeau genti, cufera, vapori si accesorii de calatorie.

In 1919, Prada a primit titlul de Furnizor Oficial al Casei Regale Italiene. Aceasta onoare este ceea ce face din Prada un simbol al aristocratiei italiene si i-a permis lui Prada sa afiseze stema Casei de Savoia si designul franghiei innodate in logo-ul sau comercial. 

In stilul patriarhal al vremurilor, Mario Prada nu credea ca femeile ar trebui sa lucreze in afara casei si le-a exclus pe membrii familiei sale sa lucreze pentru compania sa. In mod ironic, singurul sau fiu nu era interesat de afacerea familiei, asa ca fiica sa, Luisa Prada, a preluat functia de succesor al lui Mario si a condus-o timp de aproape 20 de ani.

In 1979, compania a adaugat incaltaminte la linia de produse in crestere. A fost foarte bine primita, iar afacerea a continuat sa creasca si sa castige atentie, conducandu-i sa-si extinda reteaua de magazine detinute direct in intreaga lume. Magazinele erau cunoscute pentru estetica lor curata, precum si pentru nuanta verde unica pe care au fost pictati peretii. Culoarea a devenit cunoscuta drept „Verde Prada”. 

Prada a debutat prima lor colectie de toamna/iarna pe podiumurile din Milano in 1988. Lumea modei s-a indragostit de liniile curate ale Prada, tesaturile luxoase, selectiile de culori, talia cazuta si curelele inguste. La randul lor, ei au devenit unul dintre cele mai ravnite marci din lumea modei pana la inceputul anilor 1990.

Prada gazduieste acum cateva marci mai mici, precum Miu Miu, Church's, Car Shoe si Pasticceria Marchesi. Clasicul Prada Linea Rossa a fost relansat in 2018, cu mare succes. Designerii din spatele Prada se straduiesc continuu sa fie inovatori, pastrand in acelasi timp stilul lor clasic rafinat. Prada este cu siguranta aici pentru a ramane.

Louis Vuitton

Louis-Vuitton

Cand vine vorba de moda opulenta, Louis Vuitton este standardul. Cu monograma lor emblematica, este usor de inteles de ce purtarea unei geanti Louis Vuitton este un simbol de statut. Cum a devenit o companie cunoscuta pentru bagaje unul dintre cele mai importante marci de lux? Ma bucur ca ai intrebat.

Louis Vuitton s-a nascut in 1821 intr-o familie muncitoare din estul Frantei, unde perseverenta si o etica puternica a muncii erau tema fiecarei zile. La varsta de 16 ani, a mers pe jos 292 de mile din orasul sau natal pana la Paris pentru a incerca sa-si faca o viata noua. 

Cand a sosit, orasul era in plina industrializare, iar la acea vreme, trasurile trase de cai, barcile si trenurile erau principalele moduri de transport, iar bagajele erau tratate destul de dur. Odata cu aceasta a aparut si nevoia de piese de calatorie rezistente. Vuitton a fost luat ca ucenic pentru un producator de cutii si ambalator de succes pe nume Monsieur Marechal. A invatat sa creeze containere durabile si cum sa le impacheteze corect. Acestea au fost radacinile meseriei sale extrem de specializate si inceputurile carierei sale intr-o industrie artizanala care a facut apel la abilitati de a proiecta cutii personalizate in functie de dorintele clientilor. Louis Vuitton a stat 17 ani inainte de a-si deschide propriul atelier la 4 Rue Neuve-des-Capucines, langa Place Vendome, in 1859.

Calatorii isi transportau toate obiectele esentiale si de valoare in dulapuri si cuferele plate, care atrageau hoti. In calitate de maestru producator de portbagaj, Vuitton a vrut sa-si ajute clientii sa-si protejeze bunurile. Vuitton si fiul sau Georges au adoptat un singur sistem de blocare cu doua catarame cu arc. Sistemul a fost atat de revolutionar si de eficient, incat l-au provocat pe artistul de evadare Harry Houdini sa scape dintr-o cutie si incuietoare Louis Vuitton. Chiar daca Houdini nu a acceptat provocarea, eficienta incuietorului este incontestabila si este si astazi cea folosita.

In 1892, Louis Vuitton a murit la varsta de 70 de ani, iar fiul sau, Georges, a devenit noul sef al casei de lux. In 1896, pentru a-si onora tatal, Georges a introdus semnatura monograma LV si modelul infam cu LV, quatrefoils si flori. Aceasta este monograma iconica care a devenit faima. Odata cu aceasta crestere a proeminentei, brandul a atras atentia uneia dintre cele mai consacrate iconite de moda: Gabrielle Chanel.

In 1925, a fost creata special pentru Chanel o geanta de mana in forma de cupola destinata uzului personal, mai degraba decat calatoriei. In 1934, ea a permis marcii sa produca in masa geanta pentru publicul larg. A fost reproiectat pentru a fi mai compact si simplificat pentru utilizarea de zi cu zi si a fost numit The Squire pana cand a fost redenumit The Alma in 1955. Odata cu succesul produselor sale mai mici, Louis Vuitton si-a extins linia de produse pentru a include The Keepall si Speedy in 1930 si The Noe. in 1932. Cererea pentru aceste genti era atat de mare incat inca sunt fabricate in prezent intr-o multitudine de materiale si dimensiuni.

louis-vuitton-2

Avand Louis Vuitton ca prima companie pentru bunuri de lux, era logic sa se alinieze cu cei mai importanti producatori de sampanie si coniac, Moet et Chandon si Hennessy, creand astfel conglomeratul LVMH in 1987. 

In 1997, Marc Jacobs a fost numit primul director de creatie. Marc Jacobs a conceput prima linie de pret-a-porter a brandului si a introdus gama de genti Monogram Vernis. In 2001, Stephen Sprouse, cu ajutorul lui Marc Jacobs, a conceput o colectie de graffiti neon scrise peste panza clasica cu monograma, care, pana in prezent, sunt unele dintre cele mai cautate piese de colectionari. 

In urma succesului colectiei Stephen Sprouse, Louis Vuitton a inceput sa faca mai multe colaborari cu artisti si designeri populari. In 2003, Louis Vuitton a lucrat cu Takashi Murakami pentru a crea monograma multicolora. Murakami a fost, de asemenea, responsabil pentru celebrul imprimeu zambitor de flori de cires.

In 2018, Virgil Abloh a fost numit director de creatie pentru barbati si de atunci a proiectat si introdus piese care sunt ravnite deopotriva de barbati si femei, o raritate pentru brand inca de la inceputurile sale. De la preluarea functiei, Abloh nu numai ca a creat accesorii noi uimitoare pentru barbati, ci a introdus piese care capteaza inimile tuturor, indiferent de sex. Pe masura ce brandul continua sa creasca si sa evolueze, nu se stie ce vom vedea in continuare, dar anticiparea este incitanta!


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Prada vs Louis Vuitton: Tot ce trebuie sa stii