Exista sute de locuri de munca diferite in industria modei, ceea ce o face nu numai o alegere de cariera atractiva si interesanta pentru multi, ci si un angajator major pentru economia globala. Multi studenti de moda si veterani care doresc sa avanseze in industrie sunt familiarizati cu locurile de munca tipice disponibile, de obicei in design, vanzare cu amanuntul, marketing, en-gros si, probabil, tehnologia confectiilor. In timp ce aceste caracteristici sunt, fara indoiala, foarte importante in industrie, exista multe altele care ar putea sa nu fie la fel de populare sau cunoscute pe scara larga.
Departamentele de moda ale universitatilor se straduiesc sa tina la curent cu toate oportunitatile care sunt oferite, dar, ca in orice sector, cercetarea dvs. a ofertei si pregatirea in diferitele domenii care compun fiecare dintre departamente va vor permite sa cunoasteti cele mai recente stiri. S-ar putea sa descoperi o zona care ti se potriveste sau mai bine iti evidentiaza abilitatile.
Iata 10 noi locuri de munca in sectorul modei pe care ar trebui sa le cunoasteti si sa luati in considerare daca doriti sa lucrati in el:
1. Director de productie
Un manager de productie trebuie sa fie foarte implicat in planificarea, coordonarea si controlul proceselor de fabricatie ale marcii/companiei. Unii manageri de productie gestioneaza productia sezoniera, asigurandu-se ca livrarile catre punctele de vanzare si depozite sunt in conformitate cu programul. Ei pot fi, de asemenea, responsabili de supravegherea bugetelor de productie si de asigurarea unui control excelent al calitatii pentru toate articolele de imbracaminte.
2. Influencer de marketing
Se asteapta ca un agent de marketing influent sa ofere o strategie de marketing care se traduce in rezultate de afaceri si scalabilitate. El este responsabil pentru coordonarea colaborarilor cu influenceri, construirea de noi relatii si urmarirea succesului fiecarei campanii de influenta. De asemenea, trebuie sa generati idei de marketing, strategii de continut si continut creativ in toate domeniile marcii.
3. Prescriptor de tendinte
Un expert in prognoza tendintelor are sarcina de a identifica, prezice si analiza noile tendinte, precum si sa inteleaga modul in care acestea se vor schimba si modela industria modei. Un prescrictor lucreaza cu datele consumatorilor si le analizeaza, apoi ofera recomandari marcilor si companiilor de moda pe baza acestor rezultate.
4. Scenograf
Un scenograf este responsabil pentru aducerea la viata a viziunii de design a designerului pe pista sau pe platoul editorial. Scenografia lucreaza cu directorul de creatie pentru a se asigura ca mesajul vizual al marcii este afisat, inclusiv iluminat, recuzita, muzica si design de spectacol. Scenografia va lucra indeaproape cu tehnicianul pistei pentru a se asigura ca totul merge fara probleme.
5. Coordonator de sustenabilitate
Un coordonator de sustenabilitate ajuta la punerea in practica a strategiei de sustenabilitate a unui brand sau companie. Coordonatorul lucreaza cu furnizorii pentru a monitoriza lantul de aprovizionare si lucreaza frecvent cu companii terte pentru a se asigura ca marca lor indeplineste standardele de durabilitate. Coordonatorul de sustenabilitate este responsabil pentru raportarea si comunicarea eforturilor etice in cadrul companiei.
6. Asistent de productie pentru managementul relatiilor cu clientii (CRM)
Asistentul de productie CRM este responsabil pentru gestionarea zilnica a continutului prin mai multe canale precum e-mail, site web si aplicatii. De asemenea, veti avea grija de itinerarul clientului, asigurandu-va ca totul decurge bine.
7. Coordonator e-commerce
Coordonatorii de comert electronic sunt responsabili pentru stimularea vanzarilor pe site. Ei lucreaza indeaproape cu echipele de comercializare, marketing si achizitii pentru a se asigura ca site-ul este profitabil. Acestia sunt responsabili cu transmiterea vanzarilor si a indicatorilor cheie de performanta (KPI) catre toate echipele din biroul central. Controlorul are, de asemenea, o implicare puternica in serviciul clienti, asigurandu-se ca brandul are cele mai bune sisteme logistice.
8. Editor de stil online
Editorul de stil online se ocupa de stilul tuturor fotografiilor noilor produse ale marcii pentru canalul online. Lucreaza cu echipele de cumparare si de styling pentru a imbunatati standardele de stil, asigurand indrumare si instruire pentru diverse echipe cu privire la tehnicile de filmare.
9. Analist digital
Principalele responsabilitati ale unui analist digital includ colectarea, analiza si definirea comportamentului vizitatorilor si a datelor de pe canalele digitale ale marcii. Sarcina ta este de a oferi informatii utile despre comertul electronic si orice activitate de marketing digital.
10. Director de marketing comunitar de retail
Un agent de marketing comunitar de retail este responsabil pentru cresterea gradului de constientizare a marcii intr-o anumita locatie prin marketing comunitar. Unul dintre principalele obiective dintre functiile sale este cresterea traficului utilizatorilor, a angajamentului si a loialitatii clientilor fata de brand.
Asadar, oportunitatile abunda, deoarece industria modei ramane diversa si interesanta, desi unele dintre rolurile enumerate mai sus pot necesita mai multa experienta decat o pozitie de nivel de intrare, exista adesea oportunitati de a ajuta si de a va dezvolta in zona dvs. corespunzatoare. Ofera-ti oportunitatea de a fi multumit de munca ta informandu-te despre aceste noi oportunitati.